In mod clar, publicitatea este un domeniu pe cat de fascinant pe atat de parsiv, ca sa folosesc un cuvant foarte explicit. Avand in vedere ca obiectivul final este manipularea consumatorului in scopuri pur comerciale (manipulare pe toate planurile, dar cu precadere, in cel emotional) si ca atata vreme cat, daca nu esti cunoscut pe piata, nu existi, orice copywriter ajunge sa fie nevoit sa redescopere America de x ori si sa incerce sa te convinga ca si tu vrei sa o redescoperi de fiecare data cu aceeasi uimire ca prima oara.
De aceea, munca intr-o agentie de publicitate, pe cat pe pasionanta, este pe atat de solicitanta. Oamenii astia chiar traiesc pentru job si asta pentru ca altfel nu se poate. Sunt dedicati 100% muncii pe care o fac si fac asta in mare parte din pasiune.
David Ogilvy, unul dintre "clasicii" acestui domeniu, este un exemplu de reusita prin propriile forte. Am sa mentionez trei idei ale lui care mi se par relevante ca motivatie a succesului sau:
“Mai întâi contruieşte-ţi o reputaţie de geniu creator. Apoi înconjoară-te de parteneri mai pricepuţi decât tine. În cele din urmă, lasă-i pe ei să se descurce”.
“Merită să conferi tuturor produselor o imagine a calităţii; este un bilet de călătorie cu clasa întâi”.
“Identifică marca produsului şi fă-o de neuitat; menţionează-i numele în primele zece secunde şi apoi crează jocuri de cuvinte pe baza ei sau rosteşte-o pe litere”.
Un comentariu:
primele doua idei se pot aplica in mai multe domenii :)
Trimiteți un comentariu