High expectations imply utter happiness and bitter disappointment. May we all have both in our lives!

joi, 22 ianuarie 2009

Extreme choices

Acum cateva zile, am aflat despre o situatie tare nasoala prin care trec niste oameni foarte dragi mie. Si atunci mi-am pus pentru prima oara intrebarea ce as face in situatia lor. Extrapoland, m-am gandit sa pun problema pe tapet, desi e un subiect cam dureros, despre care am prefera sa nu vorbim.

Ce ai face daca ai descoperi la inceputul sarcinii ca ceea ce creste in tine, copilul pe care ti l-ai dorit, are sanse mari sa fie unul marcat de malformatii? I-ai opri dezvoltarea, ai renunta la el, sau ti-ai spune ca nu conteaza cum e si ca e copilul tau, oricum e, ca o sa ii dai viata o sa ai grija de el? Desigur, cu totii ne dorim sa nu ne regasim in situatia de a face o astfel de alegere. Si totusi, sunt oameni pe lumea asta care se lupta cu astfel de decizii. Asa cum un medic se lupta cu sine insusi atunci cand un pacient in faza terminala a unei boli il roaga sa ii curme suferinta. Sau un sot care se vede nevoit sa aleaga intre a-si pierde copilul nenascut sau sotia. Ce facem? We play God or we just let nature take its course?

Si ce ii spui unui parinte care are un nou nascut cu probleme mari? Cum il consolezi? Am aflat ca procedura medicilor in aceste cazuri este sa nu dea sperante de supravietuire. Pentru a evita o durere si mai mare, se pare. Ca parinte, te gandesti in momentele acelea ca daca ai fi stiut din timp ca problemele existau ai fi putut face ceva? Ce? Ce ai fi ales? Ai fi putut alege?

Din pacate, asta e doar un post cu intrebari. Nu exista un raspuns. Sau mai degraba un raspuns gresit. Indiferent de varianta pe care o alegi, pierderile sunt poate la fel de mari ca si castigurile. Si e imposibil sa stii ce ai alege pana nu te regasesti intr-una din aceste situatii. Poate una dintre lucrurile pe care mi le doresc de la viata este sa nu fiu obligata sa fac alegeri extreme.

Dar, din pacate, sau din fericire, in fiecare moment din viata facem alegeri. Alegeri care ne marcheaza viitorul. Si intotdeauna suntem rezultatul alegerilor noastre. Pentru ca fiecare alegem altfel. Si, indiferent de sfaturi si opinii, fiecare alegere e personala.

Niciun comentariu: